+ search

Communicatie en Informatiewetenschappen

Degree type
BA
Language of education
Dutch
Duration
36 months
Tuition fee EU/EEA
Please enquire
Tuition fee Non EU/EEA
Please enquire
Education type
Fulltime,Parttime
Start of program
Please enquire
Application deadline
Please enquire
Accreditations
Netherlands Government
Type of institution
Research University
City
Tilburg

Program description

Communicatie- en Informatiewetenschappen houdt zich bezig met hoe mensen informatie uitwisselen op papier, op het scherm en in beeld en geluid.

Het bijzondere van Tilburg University is dat je tijdens de bachelor al kennismaakt met de mogelijke specialisaties, waardoor je al snel voldoende diepgang bereikt voor een interessante baan.

Je kunt een van de volgende specialisaties kiezen.

Bedrijfscommunicatie en Digitale Media
Ben je geïnteresseerd in communicatie, informatie, organisaties en (digitale) media? En ben je ambitieus en leergierig en wil je graag uitgedaagd worden tijdens je studie? Dan is de bijzondere specialisatie Bedrijfscommunicatie en Digitale Media zeker iets voor jou. Als student Bedrijfscommunicatie en Digitale Media (BDM) benader je communicatie- en informatievraagstukken vanuit een taalkundige, psychologische en multimediale invalshoek.

Human Aspects of Information Technology
Kan een computer leren van zijn ervaringen? Kunnen we de computer voor ons laten werken in plaats van andersom? Hoe gaat een computer om met natuurlijke taal? Hoe kunnen we de computer leren beter om te gaan met grote hoeveelheden informatie, en hoe kunnen we het mensen gemakkelijker maken gegevens uit de computer te halen?

In de bacheloropleiding Human Aspects of Information Technology ga je in op deze vragen.

Tekst en Communicatie
Tijdens de studie analyseer je het geschreven en gesproken woord. Je leert teksten helder te structureren en begrijpelijk te formuleren. En je onderzoekt hoe je overtuigende teksten kunt schrijven. Je leert de tekst af te stemmen op de doelgroep en te testen op effectiviteit. Ook de rol van communicatie in marketing en de functie van beeldspraak in reclameteksten komen aan bod.

Interculturele Communicatie
Nederland wordt steeds meer een multiculturele samenleving. Dit zorgt voor een verrijking binnen de maatschappij. Maar het brengt ook de nodige problemen met zich mee. Misverstanden, door grote verschillen in communicatie, zijn geen uitzonderingen meer. Verschil in taal en verschil in culturele achtergrond maakt communicatie minder eenvoudig. Dat wil zeker niet zeggen dat interculturele communicatie niet mogelijk is. Het vereist alleen een andere aanpak. Belangrijk daarbij zijn extra inzet en wederzijds begrip.

Admission requirements

Language requirements

IELTS overall band: 6.5, IELTS listening: 6, IELTS reading: 6, IELTS writing: 6, IELTS speaking: 6, TOEFL paper based: 577, TOEFL computer based: 233, TOEFL internet based: 90

More information about Bachelor Admission

Facebook

Share your thoughts on
studying abroad.

Join the study in the Netherlands facebook community!

Facebook

Share your thoughts on
studying abroad.

Join the study in the Netherlands facebook community!

We use non-commercial cookies only. More information. Close this message.×